Dag 7, 8 och 9

Det här inlägget kommer till er från flygplatsen i Moskva. Jag har haft en fantastisk vecka men önskar såklart att jag hade kunnat stanna minst en vecka till!
 
Dag 7
 
Fredagen inleddes med spansk frukost tillsammans med Victors föräldrar i lägenheten. Sedan tog v tunnelbanan in till centrum och gick längs nanjing road för att visa Victors föräldrar en annan del av staden. Tyvärr var det regnigt, molnigt och disigt så alla vackra vyer får vänta till en annan dag för dem. Vi gick i alla fall ner till floden och tog sedan en öl på captain's hostel innan vi tog en taxi tillbaka till lägenheten.
 
 
På kvällen gick vill till Sheraton och åt buffé till middag. Det blev för mycket för alla så vi bestämde oss att avrunda kvällen tidigt efter en whisky på en bar intill.
 
Dag 8
 
Sista dagen för mig i Shanghai. Äntligen fick jag prova det belgisk våfflorna på Café Lugo. Det var väldigt goda! Efter våffelfrukost gick vi och tittade lite i affärer innan vi gick tillbaka till lägenheten och tog det lugnt. Jag packade resväskan, vi chillade, åt fabada till lunch och chillade lite mer. Vid sju begav jag och Víctor oss mos flygplatsen. Det tar ca 2 timmar att åka dit med metro. Vi spenderade några timmar tillsammans på flygplatsen innan jag var tvungen att gå genom säkerhetskontrollen.
 
Dag 9
 
Som sagt sitter jag nu på Moskvas flygplats. Klockan är 13.00, Shanghai-tid, 9.00, Moskva-tid och 7.00 svensk tid. Jag ska boarda mitt plan om en dryg timme och har just druckit en kaffe på ett café. Jag kommer att landa i Stockholm 11.00 (lokal tid) och mitt plan till Umeå går 14.55.
 
Bloggen lär väl ta ett uppehåll nu men i sommar åker jag till Shanghai igen men då i hela 5 veckor!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Välkommen hem bonita! <333

2013-04-07 @ 22:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0