På dagen en månad i Shanghai

Igår var jag och åt middag med min buddy, Lixun. Det var riktigt trevligt och hon hade med sig en lite present till mig. Jag fick två "mooncakes" av henne. Det är tydligen tradition att äta sådanna under mid autum festival som är nästa helg. Jag har inte vågat smaka på dem än men det kanske får bli nästa helg för att fira högtiden.
 
Till höger är en traditionell mooncake som bland annat innehåller två andägg. Till vänster är en mooncake från starbucks. Lixun visste inte riktigt vad som var i den.
 
Idag har jag vait en sväng till former french concession. Jag hade läst på internet att det skulle finnas en bokaffär som sålde böcker på engelska men jag hittade den aldrig. Istället traskade jag runt lite men jag tror inte att jag sett den bästa delen av french concession än. Jag får åka tillbaka en annan dag.
 
Några bilder tog jag iaf:
 
 
Imorgon är det mådag och jag har en föreläsning, på tisdag ytterligare en och på torsdag två. Sedan är det lov. Jag har alldeles för mycket ledig tid... Haha! Jag har varit på jakt efter bär (typ blåbär, hallon eller jordgubbar) och idag hittade jag både blåbär och jordgubbar i en välsorterad matvarubutik i french concession. Det var svinigt dyrt och jag blev snål så det blev inga bär. Åh, vad jag saknar Ica!
 
Víctor lär väl vara framme i Spanien sedan igår men jag har inte hört något från honom sedan han skickade ett mail från flygplatsen i Dubai. Stackare, han var på resande fot i säkert två dygn. Shanghai-Hongkong (här hade han väntetid på nästan ett dygn), Hongkong-Dubai (här hade han också flera, flera timmars väntetid), Dubai-Madrid.

Kommentarer
Postat av: Camilla Hellström

Emilie :) vi borda ha ett skypemöte. när kan du? Jag är ledig imorgon och onsdag dag!

2012-09-24 @ 17:10:48
Postat av: Camilla Hellström

dags att uppdatera bloggen! :)

2012-10-05 @ 17:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0