Helg!

Vi har haft två lugna dagar (fredag och lördag) som vi mest spenderat hemmavid. Igår när vi kom hem från cafét fungerade internet i lägenheten igen och det fungerar fortfarande! Igårkväll gick vi ut på en promenad och hittade ett gym som jag registrerade mig på. Det var rätt dyrt men alla maskiner var toppkvalitet och lokalerna samt service var jättebra! Víctor lyckades dock pruta ner priset rätt rejält och nu har jag ett medlemskap på fyra månader. Förutom ett gym så hålls även pass där, bland annat yoga, spinning, body pump och body balance (!), som alla är antingen tvåspråkiga (engelska och kinesiska) eller helt på engelska. Efter registreringen gick vi till området kring Jing'An temple. Det ligger rätt nära där vi bor (kanske 15-20 min gångavstånd) och det finns bra shoppingmöjligheter samt många västerländska restauranger. Nästa gång vi går dit ska jag ta med mig kameran och ta lite bilder att lägga upp på bloggen.
 
Idag har vi varit och storhandlat mat samt varit och bytt ut vår vattendunk, vilket resulterade i att Víctor fick åka moped igen. Jag har nyss avrit och provat mitt nya gym och jag är mycket nöjd. Det är skönt att få komma igång med träningen igen! Nu blir det dusch och sedan dags att börja med middagen.
 

Shanghai by night.

Kommentarer
Postat av: FraudFeeler

Vu kämpar på med Google Earth för att försöka se hur det ser ut där ni går fram :-)

2012-09-09 @ 00:13:17
URL: http://feelinglikeafraud.blogg.se
Postat av: Sofia

Emiliiie! Vad spännande det är att läsa om hur det går för er! Måste skaffa Skype så vi kan prata. Här hemma har det inte hänt så mycket (försöker att komma in i vardagen igen men jag längtar mest tillbaka till vårt hotell i Shanghai :P), förutom att Thomas något spontant for och hämtade hem en liten kattunge åt oss i lördags..! Hoppas det löser sig med ert internet snart, kram!

Svar: Ja, du måste skaffa skype!!!
emilieochvictor.blogg.se

2012-09-13 @ 21:54:48
Postat av: Sofia

Haha oj blev lite fel, hoppas att ert internet fortsätter att funka menar jag ;P

2012-09-13 @ 21:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0