Helg Igen!

Föreläsningsfritt på fredagar innebär helg redan på torsdagskväll. Regnet strilar över Shanghai och jag och Víctor är på väg till ett event. Ni kan själva kolla på www.expatshowchina.com. Själv tycker jag att det verkar vara lite som Noliamässan men vi får väl se.
 
I veckan har jag startat två kurser, 'Energy and Environment' och en nybörjarkurs i kinesiska. Nästa vecka ska jag börja ytterligarer tre kurser. Det känns riktigt roligt att få lära sig lite kinesiska men det verkar väldigt svårt. Hittills har jag haft två lektioner och vi har mest övat uttal av olika stavelser. Det känns nödvändigt att börja i den änden eftersom det annars bli väldigt svårt att lära sig ord. Det verkar som att vi också kommer att få lära oss att skriva kinesiska tecken. Den andra kursen verkar intressant men första lektionen avslutades med ett test. Tydligen ska alla lektioner på den kursen avslutas så. Tur att det bara är en lektion i veckan på den kursen! Det gick inte särskilt bra för mig då jag inte kommer ihåg så mycket av gymnasiefysiken... Jag tyckte faktiskt att det var väldigt konstiga frågor.

Kommentarer
Postat av: Jakob

Es divertido ver que escribís en el blogg! pero porqué no has escrito algo de casi una semana? Queremos leer mas aquí en suecia. Espero que teneís un buen tiempo!

2012-09-14 @ 17:08:37
Postat av: Anonym

Ett vykort hem till Sverige då och då vore väl inte fel. Här hemma vet ni ju hur det ser ut, vanlig skola och vanligt jobb :) Besos! Ellen

Svar: Vi ska försöka få iväg några vykort!
emilieochvictor.blogg.se

2012-09-14 @ 22:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0