En lång dag

Dagen har varit ovanligt intensiv för min del. Först och främst var jag tvungen att ställa väckaren imorse! Jag gick hemifrån vid 8.30 för att hinna till första lektionen, global environmental change, som började 9.55. Efter lektionen mötte jag upp med en tyska, som jag träffat genom kinesiskakursen, och två andra tjejer (en finska och en amerikanska). Tillsammans gick vi till en kinesisk restaurang i närheten av campus och åt lunch.
 
Min mat står mitt på bordet.
 
Min mat (eggplants and minced meat) var väldigt god men nu känner jag mig nöjd på kinesisk mat för en tid framöver, haha. Efter maten tog jag och den tyska tjejen, Maureen, tunnelbanan till en typ av fake market. Vet egentligen inte om det var så mycket "fakegrejer" där men den hade känslan av en fake marker iaf.
 
Inne på fake market.
 
Det fanns 6 våningar men vi var mest på den ena.
 
Några bilder utanför:
 
 
Jag köpte två tröjor idag:
 
 
Efter shoppingrundan var det dags att åka tillbaka till universitetet för kinesiskalektion. Idag fick vi lära oss några nya tecken.
 
Min läxa.
 
Jag kom hem igen klockan 21.30, helt slut efter dagens plugg och shopping!

Kommentarer
Postat av: Linda

miss you :)

2012-10-14 @ 16:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0