Torsdag

Sitter i lägenheten och sörplar på en kopp kaffe och lyssnar på julmusik. Vi har det väldigt kallt i lägenheten. Det är höst/vinter i Shanghai med 5-10 grader och sol. Det är faktikst rätt härligt väder men det dåliga är som sagt att lägenheten blir väldigt kall. Vi får ändå passa på att njuta för tydligen kommer det att bli ännu kallare.
 
Nu när Víctor har börjat jobba (första dagen igår, onsdag) har jag fått överta rollen som hemmafru. Det är både trevligt och tråkigt. Jag gillar verkligen att planera mat, handla mat och laga mat men att städa, diska och tvätta hör inte till mina favoritsysselsättningar. Dessutom blir jag rastlös av att inte ha något meningsfullt att göra av min tid.
 
Hejdå, hemmafrus-Víctor..
 
 
Lite juldekorationer i Shanghai:
 

Kommentarer
Postat av: FraudFeeler

Wow!
Kineserna sparar inte på krutet...

Kul att det kommer inlägg - keep up the good work!

2012-12-06 @ 14:09:05
URL: http://feelinglikeafraud.blogg.se
Postat av: sara

var ju inte direkt "lite" julpyntning:-) kul att ni båda är där nu:-)

2012-12-07 @ 09:15:30
Postat av: Veronica

Kul med lite uppdateringar igen! Vad härligt för er att ni nu kan vara där tillsammans! Hoppas Victor trivs på jobbet :)

2012-12-07 @ 09:45:57
Postat av: Anonym

Esta muy chula la
casa.
Como estais?me imagino que bien.Con tarme cosas del trabajo

2013-01-14 @ 12:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0