Juldagarna

Förmiddag i Shanghai den 26/12 2012. Jag sitter ensam här i vår kalla lägenhet och dricker kaffe och knaprar på pepparkakor. Víctor jobbar. Det har inte direkt varit en jättejulig jul i år om man säger så men nu är juldagarna snart över och jag får börja ladda för jul nästa år! ;P
 
Julafton:
 
Först blev det frukost tillsammans med tomtegröt och pepparkakor innan Víctor åkte till jobbet.
 
På förmiddagen tog jag en prommis för att handla lite mat.
 
På eftermiddagen pratade jag med min familj på skype och väntade på att Víctor skulle komma hem. Vanligtvis kommer han hem klockan 19. Klockan 19.30 ringde han istället och sa att han fortfarande var kvar på jobbet. Han kom hem 20.30. Då hjälptes vi åt att fixa middagen.
 
Nästa år ska Víctor få se hur en "riktig" svensk jul ser ut.
 
Efter middagen drack vi glögg och Víctor gav mig en julklapp. Tack så mycket!!
 
Igår, juldagen, var Víctor ledig och vi tog det lugnt och gjorde inget spciellt. På kvölen gick vi och köpte en film för 12 kr. Det blev Gran Torino. Förra veckan köpte vi Monsters Inc.
 
 
Idag måste jag tvätta och koka en tredje omgång risgrynsgröt. Det är så gott för det smakar verkligen som Sverige! Nu i dagrana kommer vi att flytta. Kan hända att det dröjer ett tag innan vi får internet i nya lägnheten. Vi får se när nästa inlägg kommer :)

Kommentarer
Postat av: Camilla Hellström

yayyy! jag o sofaii ska planera nått roligt till din hemkomst emilie!

2013-01-03 @ 17:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0