Hemlängtan

Nu när jul närmar sig drabbas jag allt oftare av hemlängtan. Jag älskar jul och inte bara själva juldagarna utan hela julmånaden. Även om kineserna lägger en hel del krut på juldekorationer så går jag ändå miste om det viktigaste. För mig är jul snö, tända ljus, mörker, julbak, familj, släkt, vänner, speciella lukter, julshopping, julmat och framför allt en speciell känsla. Allt det går man miste om här. Det känns tråkigt att missa jul. Jul kommer ju nästa år igen men det är så länge kvar! Jag kommer dessutom att få spendera juldagarna ensam eftersom Víctor jobbar. Han åker åtta på morgonen och kommer hem igen någon gång efter sju. Vi får köpa glögg, pepparkakor och köttbullar på IKEA och skypa med familjen på kvällen. Typiskt att det är sju timmars tidsskillnad.
 

Kommentarer
Postat av: FraudFeeler

Vi kan ha dig med på Skype hela dagen!!
Kändes underligt att du inte var där på bakningen (jag skickade sms till både din svenska och din kinesiska telefon...)

Svar: Ja, jag kommer att vara uppkopplad på skype så det är bara att logga in när ni vaknar. Ni får gå upp tidigt på julafton så jag slipper vara ensam hela dagen :P
Såg smset nästa dag. Vi hade redan somnat när jag fick det.
emilieochvictor.blogg.se

2012-12-12 @ 15:59:33
URL: http://feelinglikeafraud.blogg.se
Postat av: FraudFeeler

Förresten, det ställs en del frågor om din önskelista här...
Det är bara att maila!

2012-12-12 @ 22:30:46
URL: http://feelinglikeafraud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0